2013. szeptember 20., péntek

8. 3*2 = 2*3

Most már összeolvasztjuk a rózsaverést, a cikk-cakkot és a legyezős részt.
Nézzük a legyezős részt:

eredetiből kiragadott legyezős rész

Az első dolog, amit tisztázni fogunk: Hány párra lesz szükségünk a legyező részhez, és honnan vegyük ezeket a párokat?

hány pár?  honnan?
A rece cikk-cakkba egyenletesen, minden tűzéspontnál 1-1 pár jön be.
kifelé viszont az első tűzéspontnál 1, a következőnél 2 utána 1 és megint 2.
A kockagipürök sorában nincs kijövetel, utána 1 és megint 1.
Már tudjuk a gyakorló csíkokból, hogy 3+1 vezető szükséges az egészveréses szalaghoz.Nekünk meg csak 2 van. A szükséges 2 párat nem a recéből vesszük ki, hanem az egyik levélgipürből.
Gondolom azért éltek ezzel a megoldással, hogy ne legyen óriási a tumultus, abból a pontból ne induljon el 4 pár.
Igen ám, de honnan van az a levélke, amely a szükséges 2 párt hozza?
Azt már a magam által készített csipkén mutatom, mert az jobban nagyítható.


3*2= 2*3
Van egy pont, ahová 3 pár fut be, kiféle viszont csak 2 fonat jön. Hogy lehet ez?
Úgy, hogy a hármasfonatok.
A gipürös szélhez elég a kettő pár, a harmadik el tud menni az egészveréses szalaghoz.

Annyira megörültem, hogy rátaláltam erre az ügyes megoldásra, hogy nem vettem észre, van még valami ezzel a mintával. Megrajzoltam a mintakartont, elkezdtem a csipkét.

(A egyenes szél miatt elnézést kérek attól, aki mindenben az eredetihez ragaszkodik, én így jobban szeretem)

1. mintakarton
Az egyenes szélhez 6 párt használtam
A rózsaveréshez 10 párt
A recéhez 5 párt
A szélhez 3 párt

Elkezdtem a munkát, amikor észrevettem, hogy nem jön ki a széle és az egészveréses szalag illeszkedése. Nem is illeszkedhet úgy, ahogyan én elképzeletem. Menet közben korrigáltam, próbálkoztam többféle megoldással.


nem jött ki

Az eredeti csipkén is találkoztak a pirossal karikázott helyeken az egészverés vezető szálai és a fonatok. Ehhez azonban kellett egyet "toporogni", kétszer lépni ugyanabba a közbe.
Ennél nagyobb bajunk soha ne legyen!
Próbáltam a rajz szerint menni, de az nem tetszett igazán, hiába volt szabályosabb.
Aztán készítettem még egy rajzot, amiben a végén van eggyel kevesebb lépés, itt kicsit ferdén megy a vezetőpár.
2. mintakarton
Itt nincs toporgás menet közben, de a végén kevesebb cikk-cakk van.
Több mintát is megnéztem a múzeumi anyagban, azt láttam, hogy régen is megküzdöttek ezzel a résszel. Hol így csinálták, hol amúgy.
mintacsík
Várom a véleményeteket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése